Man har fundet ud at at der er flere madvare der har en positiv virkning på ADHD.

det er bla.a. bananer, nødder, advokado og hørfrø.

Hver dag får Julie 2-3 stk. frugt og nogle nødder  med i skole. Julie elsker også at få et stykke groft rugbrød eller mit hjemmelavede kernebrød med peanutsbutter og banan med til frikvaterne. 

Jeg bager selv knækbrød og kernebrød som indeholder store mængder af frø, kerner og nødder. Som Julie enten får med, som lidt ekstra snack i madpakken eller som mellemmåltid til frikvateret. se opskrifterne på under bageopskrifter.

 

Julie's hjemmebag

Julie har selv bagt til sin madpakke. I brødene er der kylling, tomatpuré, revet ost og frisk rosmarin. De er faktisk ret gode.

Opskriften på selve dejen har hun brugt en opskrift til Bruschetta. Efter hævning rullede hun det ud og brugte en lille skål til at 'trykke' dem ud. ligesom små pizza'er. de smøres med tomatpure, krydres med paprika og frisk hakket rosmarin, der lægges kylling og revet ost på den ene halvdel. herefter lukkes de og der bruges en gaffel til at trykke kanten sammen. pensles med æg og drysses med sesamfrø.

Pastasalat

Pastasalat med bacon, grønt og parmesanost. 

vand, juice og frugt.

sandwich

To stk. sandwich af hjemmebagte sandwichboller med salat, kyllingpålag og oksespegepølse, samt gnavegrønt. 

Landgangsbrød

Landgangsbrød på hjemmebagte flyte  og gnavegrønt. 

Hjemmebagte pizzasnegle, baconfingre, pølsehorn og ostekringle

Sandwich

Sandwich med pålæg og gnavegrønt, samt 

frugt og pindemadder

Wraps med laks

Wraps med laks. frugt, pindemadder og lidt grønt og appelsinjuice .